Weboldalunk böngészésével Ön hozzájárul, hogy eszközén cookie-kat tároljunk. 

OK
Termékek Menü

Közösségi médiák: Egyenes út a vevőkhöz!

Mit értünk közösségi média alatt?

Nem más, mint egy online eszköz, egy csatorna, amin keresztül könnyedén el tudsz jutni potenciális vevőkhöz.

A közösségi média az embere közötti interakcióra alapszik. Lehet, hogy megfoghatatlannak tűnik, de ha belegondolunk, minden „Like” mögött egy valós személy ül.


Miért kell jelen lennem a közösségi médiákban?

Nem kell, csak ajánlott. Ha nem vagy fent valamelyik közösségi oldalon, kevésbé leszel a köztudatban. Ráadásul ezeknek a csatornáknak ingyenes a használata, nem érdemes elszalasztani a lehetőséget. Persze vannak lehetőségek fizetős hirdetésekre is, de számos olyan apró trükk és módszer van, amivel növelheted profilod *természetes növekedését is.


Melyek azok a csatornák, ahol ma érdemes jelen lenni?

Az első és legfontosabb csatornát, talán be sem kell mutatnunk. Naponta ez jön velünk szemben úton, útfélen. Minden nagy vállalat fent van az oldalon, és buzdít arra, hogy csatlakozzunk hozzá. A film, ami erről az oldalról készült 40 milló $-os költséggel készült, és 224 millió $ volt a becsült bevétele. Bizony, ez nem más, mint a Facebook.

A Facebook egy hatalmas vállalattá nőtte ki magát, és mára 1, 591 milliárdos felhasználó tábora van. ( Wikipédia)

Számos újításon, átalakításon és fejlesztésen esett át és fejlesztik ma is a felhasználói igények teljes kielégítésére.

Az oldalt nem csak magánszemélyek használhatják. Cégek is regisztrálhatják vállalkozásukat. Ez egy HATALMAS marketing lehetőség, ráadásul ingyenes. Ez az egyik legrövidebb út, amin keresztül közvetlenül eljuthatsz a lehetséges vevőidhez. Ezt a lehetőséget ma már luxus nem kihasználni.

A Facebook profil építésének egy tudatos feladatnak kell lennie, és teljesen illeszkednie kell a marketing stratégiába.

 

Instagram – a képek nagymestere

Az Instagram fő húzóereje az, hogy nem annyira kötött, mint a Facebook. Mit értünk ez alatt?

A Facebook ismertségekre alapszik, míg az Instagram közös érdeklődési körre. Nem kell ahhoz ismerősöknek lennünk, hogy egymás képeit lássuk, like-oljuk.

Az Instagram-on (Insta-n) bárkit követhetünk, akinek a képei tetszenek. Ide olyan képeket érdemes feltölteni, mely megmozgatja az embereket, interakcióra ösztönzi őket.

Az Insta nem csak magánszemélyeknél, hanem cégeknél is nagyon jól működik. Tudatos követő tábor építéssel, és rendszeres jelenléttel könnyedén be lehet épülni a felhasználók mindennapjaiba.

Megfelelő hashtag-ek (#) használatával követők százait és ezreit gyűjthetjük vállalkozásunk köré. Ha a # jól és ügyesen van kitalálva, nagyon széles körben elterjedhet. Nem kell nagy dolgokra gondolni. Magyaroszágon elterjedt egy „saját” hashtag a #mik, ami nem jelent mást, mint Magyar Instagram Közösség. 2017 decemberében 3,2 millió kép lett feltöltve Instagramra!

 

Pinterest – bökd ki céged a nagyközönség elé

A Pinterest hasonlóan az Instagramhoz, a képekre és az érdeklődési körökre fókuszál. A legfőbb különbség abban rejlik, hogy a Pinterestre különböző mappákba töltjük fel az azonos témához tartozó képeket, vagyis különböző táblákra bökünki ki hasonló Pin-eket. Ez kicsit olyan, mint egy nagyon vagány parafatábla, amire csak ételeket, a másikra csak esküvői ruhákat, harmadikra pedig kizárólag horgászbotokat teszünk fel. A Pinterest saját statisztikája szerint a felhasználói 92%-a nő. ( wiki link)

 

Twitter – a csiripelő infó morzsák

A Twitter tulajdonképpen egy mikroblog szolgáltatás. A Twitter azt teszi lehetővé, hogy rövid – 140 karakter – gondolatokat, vagyis Tweet-eket tegyünk közzé, mely érdekes, értékes lehet követőink számára. Természetesen van lehetőség képfeltöltésre, és #-ek használatára is.

A Twitter az Egyesült Államokban hihetetlenül népszerű. Alig találni olyan tinit, fiatalt, vagy közszereplőt, politikust, aki azt ne használná.

Ám Magyarországon még nem terjedt el olyan széles körben. Ennek egyik oka lehet maga a magyar nyelv is, hiszen angol nyelven rengeteg rövidítést használnak, és ez nagyon megkönnyítni a 140 karakterben való kommunikációt.

Ugyanakkor a Twitter arra törekszik, hogy felületét folyamatosan fejlessze, és hogy olyan területeken is nagyobb teret hódítson, ahol egyelőre a használók száma még annyira kiugró.

 

*természetes növekedését is.